Hz. Fâtımâ’dan devam eden soy da üstündür

İnsanların soyunun devamının erkek evlatla devam ettiği kanaati hemen her toplumda yerleşmiş bir düşüncedir.

Ancak gelenekten öte hesaba katılması gereken; Allah’ın tercihi, seçmesi, iradesidir.

Alemlere Rahmet Hazreti Muhammed (sallallahu aleyhi ve âlihi)’nin soyu geleneksel düşüncenin dışında, kızı Fâtımâ (aleyhisselam)’la devam etmiştir.

Müşrikler, Peygamber Efendimizin (sallallahu aleyhi ve âlihi) erkek çocukları olan Abdullah, Kasım ve İbrahim’in ölümünden sonra, O’nun soyunun devam etmeyeceğini düşündüklerinden, kâinatın efendisine “ebter” demelerinden dolayı nazil olmuştur. (Ebter: Soyu kesilmiş anlamında kullanılmıştır.)

Kevser suresinde Allah, Peygamberimizi teselli etmektedir: “(Resûlum!) Kuşkusuz biz sana Kevser’i verdik. / Şimdi sen Rabbine kulluk et ve kurban kes. /Asıl sonu kesik olan, şüphesiz sana hınç besleyendir.” (Kevser / 1-3. ayetler).

Kevser suresinin sebebi nüzulü hakkında, ilahiyatçı yazar Ali Nezir kardeşimizin Yeni Mesaj gazetesindeki makalesinden bir alıntı aktaralım:

“Kevser’in lisanı dinde daha özel bir manası olup olmadığına gelince, bu hususta müfessirlerin çeşitli görüşleri vardır:

Birincisi; birçok müfessire göre cennette bir nehrin ismidir.

İkincisi; İkrime’den rivayet olunduğu üzere nübüvvet, peygamberliktir.

Üçüncüsü; ümmetin ulemasıdır.

Dördüncüsü; Peygamber (s.a.a.) efendimizin ümmetinin çokluğudur.

Beşincisi; Hazreti Peygamber (s.a.a.) evlâtlarının çokluğudur.

Bu surenin indirilmiş olmasının sebebi, Efendimiz ‘in oğlunun vefatı üzerine, ‘ebter’ diye O’na hakaret etmeye kalkışan düşmanlarına bir reddiye olması hasebiyle, özellikle beşinci mana çok münasiptir. Düşmanlarının zannettiği gibi, evlatlarının ölümü ile Efendimiz ‘in (s.a.a.) nesli kesilecek değildi, bilakis zamanın ilerlemesi ile O’nun nesli çok ama çok artmıştır.” (Ali Nezir / Yeni Mesaj / Kevser suresi II. /18.01.2016)

Şimdi de işin ehli Prof. Dr. Haydar Baş hocamızın Hz. Fâtımâ şaheserinden bu konuda bilgiler paylaşalım müsaadenizle:

Hâkim, Câbir kanalıyla Resûlullah (s.a.v.)’ den şöyle naklediyor:

“Her annenin çocukları, çocukların babasına nispet edilir; ancak Fatıma’nın iki oğlu (Hasan ve Hüseyin) hariç. Çünkü Ben onların velisi ve nispet edilmeleri gereken babasıyım.”

Ebu Eyyub Ensari şöyle rivayet eder: Resûlullah (s.a.v.) Fatıma (a.s.)’a şöyle buyurdu: “Peygamberlerin en hayırlısı (üstünü) bizdendir; O da Senin Babandır.

Vasilerin en hayırlısı (üstünü) bizdendir; O da Senin Kocandır.

Şehitlerin en hayırlısı (en üstünü) bizdendir; O da Senin Babanın amcası Hamza’dır.

Cennette iki kanatla istediği yere uçan bizdendir; o da Senin Babanın amcası oğlu Câfer’ dir.

Bu ümmetin iki torunu ve cennet gençlerinin efendileri Hasan ve Hüseyin bizdendir; onlar da senin çocuklarındır.

Ve Mehdi bizdendir; O da senin evlatlarındandır.”

İbn-i Abbas’dan rivayet edilmiştir:

“Allah’ın Peygamberi (s.a.v.) Fâtımâ (aleyhisselam)’a şöyle buyurdu: “Allah Sana ve evlatlarına azab etmez.”

İbn-i Mesud rivayet ediyor:

Allah Resulü (s.a.v.) şöyle buyurdu: “Fâtımâ iffetini kâmil olarak korudu. Bu yüzden Allah O’nun soyuna ateşi haram kılmıştır.”

(Prof. Dr. Haydar Baş / Hz. Fâtımâ / Sayfa 107)

SESLİ DİNLEMEK İÇİN

Önerilen Makale

Hakkımı helal etmiyorum

Türk siyasetinde işler, hiç olmadığı kadar farklı mecralarda seyrediyor. Bu süreç ve gelinen nokta sizlere …